Skolskjuts

Skolskjuts erbjuds kostnadsfritt till elever inom Löa skolas naturliga upptagningsområde i mån av plats och vad verksamheten klarar av.

• Stå ute i god tid så ni är på plats när bussen kommer. Bussen åker på utsatt tid.
  • Meddela er busschaufför vid sjukdom eller andra ändringar (dagen innan).
  • Kontakta oss även när ditt barn är friskt och ska åka med igen.
  • Tag på reflexväst, reflex och använd gärna en ficklampa.
  • Stå still tills bussen har stannat, och håll hårt i väska/ryggsäck.
  • Ingen förtäring i bussen.
  • Vi har ingen möjlighet för ”kompis-åkning” eller att skjutsa ditt barn till annan adress.
  • Skicka med en lapp, ring, tala in på mobilsvar eller skicka ett SMS till respektive busschaufför om ev. ändringar i ditt barns buss-schema. (Vi godtar inte muntliga meddelanden från barnen)
  • Bestäm dagen före, om barnen ska leka med varandra, och ordna skjuts själva.
  • Bälteskudde använder alla barn under 135 cm. Har ni frågor så hör gärna av er.

Karin: 076-768 19 94
    Anton: 070-686 92 70
    Micke: 070-301 90 88
    Anna/David: 070-362 70 21

OBS - Busstelefonerna hör till bussarna, så även när det är vikarier som kör så är det samma nummer som gäller.

Alla busstider finnas i InfoMentor.

Vid frågor kontakta våra busschaufförer.

Skolbussar Löa friskola
Löa friskola