Förskola

Förskolan Trollebo

Vi arbetar efter förskolans läroplan. Vi strävar efter att få nyfikna, vetgiriga barn. Vi ger dem möjlighet att vara med och påverka hur vi formar verksamheten. Vi strävar efter att alla barn ska känna sig trygga och kunna lita på sin egen förmåga.

Om du är nyfiken på vår verksamhet är du välkommen att hälsa på oss eller kontakta oss på telefon 0580-30100 Det går bra att lämna in en ansökan och ställa sig i kö till en förskoleplats.

Vi har platser i vissa årskurser och på vår förskola.

Barn som går över åker
Barn som leker i sandlåda
Barn på trehjuling
Pastasallad med tomater

Matsedel

Lunchen lagas och serveras av Lisa, Sanna, Yvonne och Maria. Vi satsar på råvaror med en hög kvalitet, både svenska, närproducerade, ekologiska och konventionella.

Veckans matsedel hittar du här.

Nyfikna och vetgiriga barn

Förskolan Trollebo ligger alldeles i anknytning till Löa friskola. Det är en lantlig miljö med närhet till skog, sjöar och frisk luft. Samarbetet med skolan fungerar så att förskolans äldsta barn får gå till skolans matsal och äta sin lunch där vilket gör att miljön i skolan är känd för barnen när de blir skolbarn. Barn går även till skolgården och leker ibland, vi tycker att det är till stor fördel att barnen i lugn och ro får vänja sig vid skolmiljön.

Lyhörda pedagoger och positiva förebilder för barnen är viktigt hos oss. För oss är det också viktigt med ett nära samarbete med föräldrar, för att barn och föräldrar ska trivas så bra som möjligt. Vi erbjuder föräldramöten och diskussionskvällar.

Föräldrar är delaktiga i storstädning av förskolan och arbete med en fin utemiljö, två gånger per termin.

unsplash